Ofte stilte spørsmål


BankID på mobil

Dersom du ikke har tilgang til din datamaskin har du muligheten til å logge deg inn på nettbanken og MinSide med BankID på mobil. Her finner du mer informasjon om BankID på mobil

For å få BankID på mobil må du høre med din dagligbank om de tilbyr dette. Du må også ha en BankID-avtale fra før av fra samme bank. Bank Norwegian tilbyr per dags dato ikke BankID på mobil til kunder som har fått BankID fra oss.

Operatørene er per i dag:Telenor, Djuice, Talkmore, Dipper, Hello*, Phonero*, Tele2*, One Call*, MyCall*, Network Norway*, Xito*, Mobitalk, Phonect, Telipol, NetCom*, Chess*, TDC* og Ventelo (*husk å bestille nytt SIM-kort fra operatør).
Om du skal benytte BankID på mobil er det kun mobilabonnementene Talkmore, Telenor, Djuice, Phonero eller Hello Norway som tilbyr denne tjenesten. BankID på mobil må aktiveres via din dagligbank som har utstedt din BankID-brikke.

Etter at du har valgt innlogging med BankID på mobil og tastet ditt personnummer fremkommer det en ny side hvor man legger inn mobilnummer.
Du vil etter du har klikket på neste, motta en melding på din mobil. Her må du godkjenne at du skal logge inn med BankID på Mobil og bekrefte med pinkoden du har valgt under aktivering av din BankID på mobil.
For å signere med BankID på mobil, velger du først signering med BankID. Når du kommer til engangskode, vil det fremkomme en pil på venstre side for Signering (dette fremkommer øverst på venstre hjørnet av signeringsboksen). Du trykker på pilen og velger deretter BankID på mobil.

Du vil i tillegg til å taste inn selvvalgt PIN-kode få beskjed om å taste inn personlig passord. Personlig passord er det samme som i din BankID-avtale.

Tilbake til oversikten