Ofte stilte spørsmål


BankID på mobil

For å få BankID på mobil må du høre med din dagligbank om de tilbyr dette. Du må også ha en BankID-avtale fra før av fra samme bank. Bank Norwegian tilbyr per dags dato ikke BankID på mobil til kunder som har fått BankID-brikke fra oss.
BankID på mobil må aktiveres hos banken som har utstedt din BankID-brikke før du kan benytte den hos andre bankforbindelser.

Ved innlogging klikker du på BankID på mobil som innloggingsmetode. Før inn fødsel- og personnummer i feltene og klikk «Logg inn». Neste steg blir å godkjenne referansen som fremkommer på skjermen og på mobilen din, for så å skrive inn koden du har valgt.
For å signere med BankID på mobil, velger du først signering med BankID. Når du kommer til engangskode, vil det fremkomme en pil på venstre side for Signering (dette fremkommer øverst på venstre hjørnet av signeringsboksen). Du trykker på pilen og velger deretter BankID på mobil.

Du vil i tillegg til å taste inn selvvalgt PIN-kode få beskjed om å taste inn personlig passord. Personlig passord er det samme som i din BankID-avtale.

Tilbake til oversikten