Ofte stilte spørsmål


Innlogging i nettbank

Problemer med å aktivere din BankID eller logge inn i nettbank? Her finner du brukerguide og oversikt over feilmeldinger.

Om du benytter en BankID utstedt fra oss, vennligst kontakt oss på e-post, eller telefon 23 36 16 99 og be om å få tilsendt nytt passord for din BankID.

Dersom dette er en BankID som er blitt sendt ut fra en annen bank er det viktig at BankID avtalen er blitt aktivert hos dem. Selv om du har en brikke som ser ut som en BankID betyr ikke dette at din brikke fungerer eksternt hos andre banker. Vennligst ta kontakt med din brukerbank for å høre om de har mulighet til å aktivere BankID avtale for deg.
Dersom du får feilmelding ‘’Adgang nektet’’ så vil problemet ofte løses med å slette midlertidig filer i nettleseren.

Følg anvisning på hvordan du utfører dette i nettleseren

Internett Explorer:
Gå til Verktøy/ Tools under adressefeltet. Velg Slett leserlogg/ Delete Browsing History.
Hak av Midlertidige Internett filer/ Temporary Internet Files og Informasjonskapsler/ Cache (det er kun disse to som man trenger å slette).
Klikk deretter Slett/ delete.

Safari:
Gå til Safari og velg deretter ‘tøm buffer’ og bekreft tilslutt at du ønsker å tømme buffer.
Dersom du ikke finner valget Tøm buffer i menyen, betyr dette at du har en nyere versjon av safari hvor Apple har fjernet denne funksjonaliteten. Du kan forsøke å starte safari på nytt ved å klikke på Safari øvert stil venstre og velge avslutt safari i menyen.
Om du fremdeles opplever problemer, kan du nullstille nettleseren ved å klikke på ‘’Safari’’ øverst til venstre, deretter nullstill safari og igjen bekrefte at du vil nullstille Safari.

Mozilla Firefox:
Gå til Verktøy/ Tools under adressefeltet. Velg Slett nylig historikk/ Delete Browsing History.
Hak av Midlertidige Internett filer/ Temporary Internet Files og Informasjonskapsler/ Cache (kun disse to som man trenger å slette).
Klikk deretter Slett nå/ delete.

Google Chrome:
Klikk på symbolet (tre streker) øverst til høyere og velg deretter logg/history. Klikk på knappen Slett alle nettleserdata/clear browsing data. Velg the past day/tidenes morgen og huk av Midlertidige Internett filer/ Temporary Internet Files og Informasjonskapsler/ Cache. Klikk deretter Slett leserlogg/clear browsing data.

Tilbake til oversikten