Ofte stilte spørsmål


Lån

Her finner du blant annet informasjon om hvordan vi sender ut terminvarsel på lån og hvordan du enkelt kan legge opp en betalingsavtale.

Terminvarsel for ditt lån blir kun sendt ut på din registrerte e-post adresse. Om du ikke har mottatt ditt terminvarsel vennligst gå igjennom nettsøppel innboksen på din e-post. Terminvarsel blir sendt ut en uke før forfall.
Du mottar terminvarsel på e-post en uke før forfall. Ved betaling, benytter du deg av betalingsinformasjonen som fremkommer på ditt terminvarsel. På våre nye lån, har du mulighet til å opprette AvtaleGiro. Dette oppretter du via din dagligbank. Avtalen opprettes ved at du legger inn kontonummeret og KID-nummeret ditt. Da det alltid er samme betalingsinformasjon på terminvarselet, kan du benytte informasjonen fra et tidligere terminvarsel. Dersom du kun har et kontonummer for innbetaling på ditt lån, kan du sende en henvendelse til backoffice@banknorwegian.no slik at vi kan klargjøre lånekontoen din for AvtaleGiro.
Da det alltid er samme betalingsinformasjon som skal benyttes for innbetaling, kan du gjennomføre innfrielse ved å bruke informasjon fra forrige terminvarsel. Før du gjennomfører din innbetaling ber vi om at du tar kontakt med vårt kundesenter for å få oppgitt korrekt utestående beløp da det påløper renter på ditt lån hver dag.
Det er Kredinor som sender ut purringer for oss. Dersom du har mottatt purring fra dem ber vi deg om å betale inn beløpet de krever til deres kontonr med påført KID.

De vil da overføre skyldig beløp til oss. Dersom du har AvtaleGiro er det viktig å følge med å justere beløpet i nettbanken etter du har betalt purring fra Kredinor.
Om ditt lån er gått til inkasso må du kontakte Kredinor da det er Kredinor som behandler inkassosaker for oss. Deres telefonnummer er 21 60 92 45.

Tilbake til oversikten