Ofte stilte spørsmål


Tannhelseforsikring

Tannhelseforsikring dekker uforutsette hendelser som du må behandle hos tannlegen, slik som f.eks. fyllinger, rotfyllinger, broer og implantater. Slike behandlinger koster ofte mye, og kan ha stor innvirkning på din privatøkonomi. Forsikringen inkluderer i tillegg årlig tannkontroll.

Tannhelseforsikring dekker uforutsette tannlegeutgifter. I tillegg dekker den din årlige tannlegekontroll.
Forsikringspremien varierer med alderen. I tabellen ser du hva prisen er i de ulike aldersintervallene. Forsikringspremien vil fremgå av forsikringsbeviset ditt, og trekkes automatisk fra ditt kredittkort hver måned.
 
AldersintervallMånedspremieÅrspremie
20-34Kr 125Kr 1.500
35-49Kr 268Kr 3.216
50+Kr 440Kr 5.280
Du kan enkelt kjøpe tannhelseforsikringen når du er innlogget på MinSide eller i appen. Oversikten over forsikringene vi tilbyr finner du under «Forsikring». Den månedlige forsikringspremien belastes kortet ditt automatisk frem til du sier opp forsikringen.
Ved behandling som ansees å være medisinsk nødvendig og som utføres av en tannlege, er følgende dekket:
  • Årlig tannkontroll
  • Smertelindring (bedøvelse)
  • Diagnostisering (f.eks røntgen)
  • Periodontal behandling
  • Fyllinger
  • Mindre kirurgi (f.eks trekking av tenner)
  • Rotfylling
  • Kroner
  • Broer
  • Implantater
Hver dekning har en maksimal forsikringssum. Se vedlagt liste over forsikringssummene i avtalevilkårene.
Dersom du er mellom 20 og 70 år, bor i Norge, er medlem av norsk folketrygd og har Norwegian-kortet, kan du bestille forsikringen.
Dersom du har barn mellom 19 og 21 år, vil de automatisk være dekket av forsikringen din.
Forsikringen gjelder fra den datoen du kjøper den. For tannhelseforsikringen er det en karensperiode på 90 dager fra startdato. Tannskader som oppstår i karensperioden er ikke dekket.
Det påløper en egenandel per forsikringstilfelle fra 250 til 750 kroner avhengig av alderen din. Du betaler imidlertid ingen egenandel i forbindelse med din årlige tannlegekontroll.
Du melder inn skaden her. Bruk din BankID for innlogging, fyll ut skademeldingsskjema og last opp kvittering fra tannlegen på utført behandling.
Du kan velge den tannlegen/klinikken du selv ønsker, men tannlegen/klinikken du velger må være medlem av Den norske tannlegeforeningen. De aller fleste tannleger/klinikker er medlem hos tannlegeforeningen, men er du i tvil kan du se oversikten på www.hvakostertannlegen.no før du bestiller time.
Erstatning/refusjon blir utbetalt til Norwegian-kortet ditt eller til kontonummeret du har oppgitt i skademeldingsskjema. Du vil få melding av skadebehandler når erstatning/refusjon er utbetalt.
Du fikk tilsendt alle forsikringsdokumentene på e-postadressen din når du bestilte forsikringen. Du kan også finne forsikringsvilkårene her.
Du kan når som helst si opp forsikringen ved å sende oss en e-post til post@banknorwegian.no. Forsikringen vil være gyldig frem til utløpet av ditt månedsforfall.

Tilbake til oversikten