Ofte stilte spørsmål


Faktura

Du kan selv velge hvordan du ønsker å få tilsendt faktura på ditt kredittkort. Du kan velge mellom papirfaktura (dette innebærer et gebyr på kr 45), per e-post eller opprette en eFaktura. Dersom du velger å motta faktura per e-post må du selv legge inn betalingen i nettbanken. Dersom du velger eFaktura, vil en ferdigutfylt faktura være synlig i alle dine bankforbindelser. Du velger selv hvilken nettbank kravet betales fra. Fakturaen sendes ut i starten av hver måned og har forfall den 15.

Dersom du har slettet fakturaen kan du finne den igjen på MinSide. Klikk på «Faktura» som ligger under overskriften «Kredittkort».

Har du ikke mottatt noen faktura selv om e-postadressen stemmer? Vennligst sjekk søppelpostkassen din. Dersom fakturaen ikke fremkommer her heller, kan du sende oss en nettpost eller en e-post fra din registrerte e-postadresse, så vil vi hjelpe deg.
Vi tilbyr kun forfall den 15. hver måned på vårt kredittkort.
Alt du har benyttet av kreditt en måned, vil komme på fakturaen måneden etter. Faktura blir alltid sendt ut i begynnelsen av måneden med forfall den 15. Dersom du har benyttet kredittkortet i slutten av måneden og disse transaksjonene ikke fremkommer på fakturaen du mottar begynnelsen av påfølgende måned, vil disse transaksjonene komme på neste faktura.
Du kan foreta innbetalinger på kredittkortet ved å benytte konto- og KID-nummeret som fremkommer på MinSide eller på fakturaen din. Betalingsinformasjonen er lik hver måned. Du kan derfor gjennomføre innbetalinger på kortet ditt når du selv måtte ønske.

Fakturaen blir sendt ut med informasjon om transaksjoner, samt hva total utestående saldo er ved månedslutt. Dersom du velger å delbetale, fremkommer også minstebeløpet på fakturaen. Dette er 3 % av utestående saldo (minimum kr 300) per måned.
Vi tilbyr eFaktura på våre kredittkort, men dette må du selv opprette i din nettbank. Minimumsbeløpet er 3 % av utestående saldo, minimum kr 300. eFaktura følger ditt personnummer og vil alltid dukke opp i alle dine nettbankforbindelser.
Du oppretter eFaktura i nettbanken vår på følgende måte:
  • Klikk på «Sparing», deretter «Betalingsavtaler».
  • Velg «eFaktura» og «Opprett ny avtale». 
  • Søk på «Bank Norwegian», og velg «Bank Norwegian Kredittkort».
  • Deretter fyller du ut eFakturareferanse. eFakturareferansen er det samme som ditt KID-nummer.
  • Fullfør punktene og bekreft ved å trykke på «Registrer avtale».
For full oversikt over transaksjonene dine klikker du på fakturagrunnlaget når du har mottatt eFakturaen.
 
Vi tilbyr dessverre ikke AvtaleGiro på vårt kredittkort. 
Det kan være flere årsaker til at du har mottatt en rentetransaksjon på din faktura. Ved sen innbetaling på kortet ditt vil det påløpe renter fra første dag etter forfallsdato. Det påløper også renter fra første dag ved kontantuttak i Norge, regningsbetaling via MinSide eller ved bruk av kortet hos Posten og Post i butikk.
Dersom innbetaling til siste forfall ikke er mottatt innen ny fakturautsendelse vil du motta en purring. Purringen blir sendt på samme måte som vanlig faktura, samt per post til din folkeregistrerte adresse. Det vil være lagt til et purregebyr grunnet sen innbetaling. Dersom du mottar en purring vil du kunne få problemer med å benytte kortet frem til purringen er registrert betalt.
Dersom ditt kredittkort har gått til inkasso, vil kontoavtalen din være sagt opp. Du må forholde deg til Kredinor frem til kravet er oppgjort. Kredinor kan kontaktes på telefon 21 60 92 00 eller per e-post kundeservice@kredinor.no.

Tilbake til oversikten