Ofte stilte spørsmål


Sperring av kort

Her finner du informasjon om hvorvidt det er nødvendig å sperre kortet

Dersom du ikke kan finne kortet ditt, kan du logge deg inn på MinSide på våre hjemmesider og sperre det. Dette gjør du ved å klikke på ”Kredittkort” og ”Mitt kort”. Her vil du få mulighet til og både sperre gjeldende kredittkort, og bestille opp et nytt kort. Dersom du ikke har mulighet til å logge inn på MinSide, kan du ringe  23 36 16 99 for å sperre kortet. Tjenesten er åpen hele døgnet.
Dersom kortet ditt er på avveie, skal du alltid kontakte banken umiddelbart for å sperre det. Ring 23 36 16 99 for sperring. Tjenesten er åpen hele døgnet, 365 dager i året. Du vil ikke holdes ansvarlig for kortmisbruk så lenge du har oppbevart og brukt kortet forsvarlig. Dette er regulert i kontobetingelsene.
Dersom du ønsker å si opp kortet, kan du enten sende oss en e-post fra din registrerte e-postadresse til post@banknorwegian.no eller en nettpost fra MinSide. Du kan ikke ha utestående kreditt på kortet ditt kort dersom det skal avsluttes.
Den vanligste årsaken til at et kort ikke virker, er fordi det er tastet feil PIN-kode, eller tastet feil kortnummer på internett.

Andre årsaker kan være at det ikke er nok tilgjengelig kreditt. Du kan eventuelt søke om høyere kreditt ved å logge inn på MinSide.

Dersom du nylig har oppgitt kortnummer til et hotell eller leiebilselskap, kan det også være at de har reservert et beløp på kortet, noe som reduserer den tilgjengelige kreditten.

Sjekk også at siste faktura er betalt. Dersom du har en faktura som ikke er betalt til forfall sperres kortet midlertidig frem til innbetalingen er registrert.
Dersom feil PIN-kode er tastet inn 3 ganger sperres ditt kort i 24 timer. Etter 24 timer blir kortet automatisk åpnet og du kan fortsette å bruke det. Dersom du har glemt din PIN-kode kan du finne informasjon her.

Tilbake til oversikten