Ofte stilte spørsmål


Sperring av kort

Dersom du har mistet kortet ditt, kan du logge deg inn på MinSide og sperre det. Dette gjør du ved å klikke på «Kredittkort» og «Sperre kort». Her vil du få muligheten til både å sperre gjeldende kredittkort og bestille opp et nytt kort. Dersom du ikke har mulighet til å logge inn på MinSide, kan du ringe 23 36 16 99 for å sperre kortet. Tjenesten er åpen hele døgnet.
Den vanligste årsaken til at et kort ikke virker er fordi det er tastet feil PIN-kode eller at det er tastet feil kortinformasjon ved kjøp på nett.

Andre årsaker kan være at det ikke er nok disponibel kreditt på kortet. Dette kan du kontrollere på MinSide.

Dersom du nylig har oppgitt kortnummeret til et hotell eller leiebilselskap, kan det også være at de har reservert et beløp på kortet, noe som reduserer den disponible kreditten. Reserverte beløp kan du se på MinSide under ufakturerte transaksjoner i transaksjonsoversikten.

Sjekk også at siste faktura er betalt. Dersom du har en faktura som ikke er betalt til forfall sperres kortet midlertidig frem til innbetalingen er registrert.
Dersom feil PIN-kode er tastet inn 3 ganger sperres kortet i 24 timer. Etter 24 timer blir kortet automatisk åpnet og du kan fortsette å bruke det. Dersom du har glemt PIN-koden, kan du logge inn på MinSide klikke på «Kredittkort», etterfulgt av «Hente PIN».
Dersom du ønsker å si opp kortet kan du enten sende oss en e-post fra din registrerte e-postadresse til post@banknorwegian.no eller sende en nettpost fra MinSide. Du kan ikke ha utestående kreditt på kortet ditt kort dersom det skal avsluttes.

Tilbake til oversikten