Ofte stilte spørsmål


Kontoinformasjon

Her finner du gjeldende kontoinformasjon tilhørende sparekontoen vi tilbyr. Du finner blant annet informasjon om rentesats, hvordan opprette sparekonto, opprettelse av betalingsavtaler og hvordan man endrer beløpsgrense.

Sparekonto fra Bank Norwegian er gebyrfri og har en innskuddsrente på 1,75 %.
Innskuddsrenten gjelder beløp inntil kr 2.000.000. For beløp over kr 2.000.000 tilbyr vi en rente på 1,10%.
For å kunne få sparekonto i Bank Norwegian må du legge inn en søknad gjennom våre hjemmesider. Klikk her for å søke om sparekonto.
Du kan opprette maks 10 sparekonti.
Ja, Bank Norwegian er som alle norske spare- og forretningsbanker fullverdige medlemmer i Bankens sikringsfond. Den enkelte kunde er etter loven dekket for sine innskudd med inntil to millioner kroner, inklusive opptjente renter. Denne grensen gjelder selv om kunden har flere konti i samme bank. Har kunden innskudd i flere banker, gjelder to millioners grensen for hver av bankene.
For å få full oversikt over din sparekonto, må du logge inn på MinSide og klikke på «Sparing».
Overføringer fra sparekonto tar mellom 1-2 virkedager før det er registrert på mottakerkonto.
Det er ingen begrensninger relatert til antall overføringer. Det er heller ingen gebyrer tilknyttet overføring fra sparekonto.
For å endre transaksjonsgrensen fra din sparekonto må du logge inn på MinSide, klikke på «Annet» og «Transaksjonsgrense». Her vil du kunne sette ønsket transaksjonsgrense.
Først må du logge inn på MinSide. Deretter klikker du på «Sparing» og «Betalingsavtaler».

En fast overføring er en betalingsavtale mellom dine sparekonti i Bank Norwegian.
For å opprette dette, klikker du på «Ny fast overføring». Fyll ut feltene og klikk «Bekreft» for å opprette avtalen.

En fast betaling er en betalingsavtale mellom din sparekonto og valgt konto du fører inn.
For å opprette dette, klikker du på «Ny fast betaling». Fyll ut feltene og klikk «Bekreft» for å opprette avtalen.

Se også vår brukerguide.
Først må du logge inn på MinSide. Når du er logget inn skal du klikke på «Sparing», etterfulgt av «Betalingsavtaler». Deretter klikker du på «eFaktura». For å opprette en ny eFaktura-avtale, klikker du på «Opprett ny avtale». Her vil du kunne søke opp eFaktura-tilbydere. Velg hvilken tilbyder det gjelder og klikk «Opprett». Deretter må eFaktura-referansen legges inn. På kredittkort fra Bank Norwegian er dette det samme som KID-nummeret ditt. Når du har fylt inn alle feltene må du til slutt trykke på «Registrer avtale».
Først må du logge inn på MinSide. Når du er logget inn skal du klikke på «Sparing». Klikk deretter på «Betale», for så å fylle inn all betalingsinformasjon. Dersom mottakeren tilbyr AvtaleGiro vil du få tilbud om å opprette det i etterkant.
Bank Norwegians nettbankløsning oppdager automatisk om du prøver å betale en faktura fra brukersteder som tilbyr eFaktura eller AvtaleGiro. Det vil si at så lenge mottakeren du skal betale til tilbyr eFaktura eller AvtaleGiro, vil du automatisk etter å ha lagt opp en betaling, få spørsmål om du ønsker å opprette en eFaktura eller AvtaleGiro. Verdt å merke seg her er at hvis du har lagt inn flere betalinger til samlet godkjenning, kommer ikke dette opp. Du har også mulighet til å lete fram brukersteder som tilbyr eFaktura under «eFakturatilbydere» på MinSide.
Fra den 01.12.2016 var det ikke lengre mulig å gjennomføre betalinger til eller fra utlandet på våre kontoer. Alle betalinger fra utlandet vil bli satt i retur og man vil ikke lengre finne muligheten til å kunne gjennomføre betalinger til utlandet.
For avslutning av konto må du først betale ut innestående beløp til ønsket konto. Deretter sender du oss en henvendelse om hvilket kontonummer du vil avslutte og hvilket kontonummer du ønsker eventuelle tilgodehavende renter overført til.

Tilbake til oversikten