Kredittkort

Her finner du blant annet informasjon om hvor faktura blir utsendt og hva som danner grunnlaget for din faktura på Norwegian kortet.

Vi har laget en forklaring til vår faktura som du kan se ved å klikke her.
Vi tilbyr kun 15. hver måned som forfallsdato på vårt kredittkort.
Du kan selv velge hvordan du ønsker å få tilsendt faktura på ditt kredittkort. Du kan velge mellom vanlig post (dette innebærer et gebyr på kr 45), per e-post eller opprette en eFaktura. Dersom du velger å motta faktura per e-post må du selv legge inn betalingen i nettbanken. Dersom du velger eFaktura, vil en ferdigutfylt faktura være synlig i samtlige nettbanker. Du velger selv hvilken nettbank kravet betales fra. Dersom du ønsker å betale mer eller hele fakturaen må du endre beløpet før du godkjenner fakturaen i nettbanken.

Dersom du har slettet fakturaen kan du finne den igjen på MinSide. Se vår brukerguide på hvordan du kan hente frem fakturaen på MinSide.

Har du ikke mottatt noen faktura selv om e-post adressen stemmer? Vennligst sjekk nettsøppel i innboksen. Dersom fakturaen ikke fremkommer her heller, kan du sende oss en nettpost, eller en e-post fra din registrerte e-postadresse.
Alt du har benyttet av kreditt en måned, vil komme på din faktura måneden etter. Faktura blir alltid sendt ut i begynnelsen av måneden med forfall den 15. Dersom du har benyttet kredittkortet i slutten av måneden og disse transaksjonene ikke fremkommer på fakturaen du mottar begynnelsen av påfølgende måned, vil disse transaksjonene komme på neste faktura.
Du kan foreta innbetalinger på kredittkortet ved å benytte kontonummer og KID-nummer som fremkommer på MinSide eller på fakturaen. Betalingsinformasjonen er lik hver måned. Du kan derfor gjennomføre innbetalinger på kortet ditt når du selv måtte ønske.
Fakturaen blir sendt ut med informasjon om transaksjoner, samt hva total utestående saldo er ved månedslutt. Dersom du velger å delbetale, fremkommer også minstebeløpet på fakturaen. Dette er 3% (minimum kr 300,-) per måned.
Vi tilbyr kun eFaktura på våre kredittkort. eFaktura er en elektronisk betalingstjeneste som sendes ut i alle dine norske nettbanker. Kravet sendes ferdigutfylt med minstebeløpet. For å se full oversikt over transaksjoner klikke du på fakturagrunnlaget når du har mottatt eFakturaen. Her vil også totalt utestående saldo fremkomme. Ønsker du å betale inn et høyere beløp enn minimumsbeløpet endrer du dette selv ved betaling.
Det kan være flere årsaker til at du har mottatt en rentetransaksjon på din faktura. Ved sen innbetaling på kortet ditt vil det starte og påløpe renter fra første dag etter forfallsdato. Det påløper også renter fra første dag ved kontantuttak i Norge, regningsbetaling via MinSide eller ved bruk av kortet hos Posten og Post i butikk.
Dersom innbetaling til siste forfall ikke er mottatt innen ny faktura utsende ut vil du motta en purring. Purringen blir sendt fra oss på samme måte som vanlig faktura samt til din folkeregistrerte adresse. Det vil være lagt til et purregebyr grunnet sen innbetaling. Dersom du mottar en purring vil du kunne få problemer med å benytte kortet frem til purringen er betalt.
Dersom ditt kredittkort har gått til inkasso, vil kontoavtalen din være sagt opp. Du må forholde deg til Kredinor frem til kravet er oppgjort. Kredinor kan kontaktes på telefon 06900 eller per e-post kundeservice@kredinor.no.

Tilbake til oversikten