Nytt lån

Her vil du finne svar på ofte stilte spørsmål rundt søknadsprosessen av lån. Du vil også finne informasjon om hvilke dokumenter vi trenger innsendt i forbindelse med lånesøknaden og signering av lånet.

For å få lån uten sikkerhet må du være norsk statsborger, ha en registrert liknet inntekt og ikke ha aktive inkassossaker. I tillegg til å oppfylle disse kravene, må vi gjøre en kredittvurdering av deg før vi kan gi deg et tilbud på lån.
For fast ansatt, deltidsansatt, vikar, trygdet, pensjonister:
- Siste lønnslipp
- Siste selvangivelse (ikke skatteoppgjør, kopi av skattekort eller likning)
- Lånedokumenter (signert gjeldsbrev og utbetalingsfullmakt)
- Dersom ekstrainntekt (Husleie, barnebidrag) er oppgitt trenger vi dokumentasjon på dette.

For selvstendig næringsdrivende:
- Resultatregnskap for de siste to mnd, bekreftet av revisor eller regnskapsfører.
- Siste selvangivelse (ikke skatteoppgjør, kopi av skattekort eller likning)
- Lånedokumenter (signert gjeldsbrev og utbetalingsfullmakt)
- Dersom ekstrainntekt (Husleie, barnebidrag) er oppgitt trenger vi dokumentasjon på dette.

Dokumenter kan sendes elektronisk, lastes opp, Fakses 23163828 eller sendes per post. Gjeldsbrev må sendes per post hvis den ikke signeres med BankID på MinSide.


I tillegg til dokumentasjonen er vi avhengig av at du legitimerer deg med gyldig pass eller BankID.

Se vår brukerguide for hvordan du laster opp dokumenter og signerer lånesøknaden på nett.

Siste selvangivelse kan lastes ned fra altinn, se vår brukerguide for hvordan du henter selvangivelsen på nett.
Vennligst se vår brukerguide for hvordan du signerer din låneavtale med BankID.
Dersom du har signert låneavtalen elektronisk trenger du ikke å sende inn denne på nytt. Om du ikke har BankID og kan signere låneavtalen elektronisk, må du signere Gjeldsbrevet som ligger i postforsendelsen og returnere til oss.
Du har mulighet til å se oppdatert informasjon om din lånesøkand på Minside. Her vil du også kunne se om innsendt dokumentasjon er mottatt. Dersom vi skulle mangle noe dokumentasjon eller informasjon fra deg, vil du motta en e-post med informasjon om hva vi trenger. Når vi har mottatt alt vi trenger vil søknaden bli ferdigbehandlet og lånet utbetalt. Du vil motta informasjon om dette på e-post.
Dersom du har søkt om refinansieringslån vil vi utbetale i henhold til informasjon du legger inn på utbetalingsfullmakten. Vi vil innfri gjeld til dine kreditorer, overskytende lånebeløp vil bli utbetale til den kontoen du angir på Minside.
Dersom du ønsker å oppjustere lånebeløpet av ditt lån, logg inn på MinSide og foreta ønsket endring under Min lånesøknad.
Renten på forbrukslån er flytende, og kan både bli økt og redusert. Banken har 6 ukers varslingsplikt overfor deg som kunde i tilfelle renteøkning.
Du får denne beskjeden enten fordi du har lagt inn en søknad om lån tidligere eller du allerede har et eksisterende lån hos oss. Du kan kontakte banken på post@banknorwegian.no ved ønske om ytterligere informasjon.
Da du ikke er bundet til valgt nedbetalingstid, kan du innfri lånet ditt når du selv måtte ønske. Dersom du ønsker å benytte deg av angrefristen, må det innbetales et rentebeløp for hver dag lånet har vært benyttet. Dagsrenten fremkommer på Gjeldsbrevet. Etableringsgebyret på kr 950/450,- vil bli slettet.

Dersom du ønsker å innfri lånet ditt, ber vi deg kontakte oss på telefon 02929 eller e-post post@banknorwegian.no der du oppgir dato for innfrielse. Vi vil da kunne beregne renter frem til innfrielsesdato slik at korrekt totalsum innbetales.

Tilbake til oversikten