Bruk kredittkortet på Black Friday i år

Handledagen Black Friday setter nye kortrekorder for hvert år som går. Betaler du med ditt Bank Norwegian kredittkort er du sikker på at handelen gjennomføres trygt.

Black Friday faller i år på fredag 27. november, og er dagen hvor butikker verden over skrur ned prisene på en mengde varer. Det betyr at du virkelig kan gjøre et kupp på ting du trenger, men samtidig må du unngå et par handlefeller.

For å være sikker på at handelen gjennomføres trygt, anbefales det at du bruker kredittkort når du handler. Bank Norwegian Visa ivaretar dine forbrukerrettigheter om du skulle være uheldig med kjøpet!

For godt til å være sant?

Virker tilbudet for godt til å være sant? Da er det mest sannsynlig det. Denne tommelfingerregelen gjelder egentlig ved de aller fleste kjøp, og særlig på en aktiv handledag som Black Friday.

Du bør være ekstra oppmerksom på falske tilbud og svindlere denne dagen. Falske tilbud er tilbud der selgeren oppgir feil førpris eller jekker opp prisen noen uker før Black Friday, for så å sette ned prisen betraktelig når fredagen kommer. I realiteten setter de prisen tilbake til der den var for noen uker siden, bare for å gi illusjonen av at du sparer en mengde penger.

I slike tilfeller kan det lønne seg å følge med på prisutviklingen i forkant på sider som Prisjakt og Prisguiden. De overvåker prisendringene, slik at du kan se selv hva en sannsynlig førpris på en vare er. Her kan du også opprette prisvarsel og få beskjed når prisene endrer seg – noe som kan være nyttig gjennom hele året.

Husk: Netthandel har angrerett, men ikke alle fysiske kjøp

Kjøper du varer i fysisk butikk, krever ikke lovverket at butikken må ha angrerett. Spør gjerne hva slags regler butikken har for bytting før du handler, slik at du er sikker på at du kan bytte varen dersom du ombestemmer deg.

Handler du derimot på nett, har du alltid minst 14 dager angrerett, siden du ikke har anledning til å undersøke varen før du kjøper den. Mange får angrerettskjema tilsendt sammen med kvittering på e-post.

Stemmer ikke produktet overens med det du så i nettbutikken? Da kan du klage på kjøpet. Hvis nettbutikken ikke er medgjørlige, kan du på Mine sider reklamere til oss i Bank Norwegian, så hjelper vi deg med å få tilbake pengene dine i den grad det er mulig.

Vi hjelper deg ved konkurs, svindel og reklamasjon

Gjør du kjøpet med vårt kredittkort, kan Bank Norwegian i mange tilfeller hjelpe deg i en reklamasjonssak dersom du møter motstand fra selgere. Har tingen du har kjøpt mangler eller feil, eller kanskje det ikke svarer til det produktet du har kjøpt? Da kan du enkelt reklamere til oss.

Samtidig har du mulighet til å rette eventuell reklamasjon til oss hvis butikken du har handlet i slås konkurs før reklamasjonsfristen er over. Det gir deg en ekstra trygghet, også dersom du har kjøpt hotellopphold hos et hotell som slås konkurs før du får reist.

I visse svindeltilfeller og reklamasjonssaker kan Bank Norwegian hjelpe deg med å få tilbake pengene for bomkjøpet, derfor er det et sikkerstikk å ha Bank Norwegian kredittkortet på innerlommen, klokka eller mobilen under årets Black Friday!