Bank Norwegian og situasjonen rundt Covid-19

Bank Norwegian følger Folkehelseinstituttet og Helsedirektoratets retningslinjer for å bidra til å begrense virusspredningen, men banken blir driftet som normalt. 

Alle systemer fungerer som de skal og vår kundeservice har tilnærmet normal kapasitet og håndterer løpende alle henvendelser fra kunder. Vær oppmerksom på at det kan være lenger behandlingstid enn normalt på reklamasjoner på kredittkorttransaksjoner.

Husk at du har full oversikt over ditt kundeforhold i appen og på MinSide. Her kan du løse mesteparten av behovene dine, som for eksempel sperring eller bestilling av nytt kort. 

Vi har et tett og godt samarbeid med Norwegian, men er to uavhengige selskaper. Utfordringene til Norwegian og resten av flybransjen påvirker derfor ikke bankens drift eller ditt kundeforhold i banken. Vi vet at alle i Norwegian står på for å sikre et godt flytilbud og konkurransedyktige priser også i fremtiden.

Kredittkort

Banken har beredskap og fullt fokus på å sikre at alle betalingstjenester fungerer som normalt. Ditt Norwegian-kort tilknyttet VISA-nettverket og alle tilknyttede tjenester fungerer som normalt.

Lån

Vi har normal drift og behandler alle innkomne lånesøknader som normalt.

Sparekonto

Du har full tilgang på din sparekonto og dine sparepenger hele døgnet gjennom bankens app og nettbank. Alle overføringer kan gjøres som normalt.

Forsikringer

Har du spørsmål til om eller hvordan du kan bruke reise- og avbestillingsforsikringen tilknyttet kredittkortet? I vår FAQ finner du svar på de vanligste spørsmålene, og ellers kan du kontakte forsikringsselskapet AIG på telefon 22 00 20 80 eller e-post skadekontoret@aig.com.

Har du betalingsutfordringer?

Dersom du har utfordringer med å betale avdrag på et eksisterende lån eller kredittkortfaktura ber vi deg logg inn og gå til "Min Side" og se hvilke muligheter du her har. Her kan du for eksempel søke om midlertidig betalingsutsettelse på lån. På din kredittkortfaktura vil det stå hva som er totalt utestående og hva som er minimumsbeløpet du må betale. Du kan selv justere beløpet du vil betale, ned til minimumsbeløpet. Har du problemer med å betale dette og ikke ser noen gode alternativer på "Min Side", ber vi deg ta kontakt med oss via epost: post@banknorwegian.no.

Vær oppmerksom på at endring av innbetalinger som avviker fra opprinnelig betalingsplan vil kunne medføre økt fremtidige terminbeløp, forlengelse av løpetiden eller medfølgende merkostnader på ditt lån eller kredittkort. Lurer du på mer om dette, ta kontakt med vår kundeservice via epost: post@banknorwegian.no.