Kredittkort fra Bank Norwegian

– a part of Nordax Bank

Du har kontroll

  • Ingen årsavgift
  • Rentefrihet inntil 45 dager
  • Inntil 150 000 kroner i kreditt
  • Tjen CashPoints eller få cashback på kjøp
  • Gebyrfritt kontantuttak

Eksempel ved utsatt betaling: Effektiv rente 23,1 %, 15 000 kr over 1 år.
Kostnad: 1 764 kr. Total: 16 764 kr.

CashPoints

Tjen CashPoints på kjøpene dine – bruk på flybilletter hos Norwegian

Når du bruker kredittkortet vårt, tjener du CashPoints som du kan bruke til å kjøpe flybilletter hos Norwegian.

Les mer om CashPoints

Cashback

Cashback: Få penger tilbake for hvert kjøp

Med cashback får du penger tilbake hver gang du handler med kredittkortet vårt. Pengene kan du bruke til å betale ned kredittkortregningen.

Les mer om cashback

Apple Pay

Med Apple Pay kan du bruke din iPhone eller Apple Watch når du betaler i butikk, på nett eller i app. Legg til kredittkortet ditt og betal raskt, enkelt og sikkert.

En kvinner som betaler i butikk med sitt Bank Norwegian kredittkort med en Garmin smartklokke.

Mobil- og klokkebetaling

Mobil- og klokkebetalinger er enkelt, kjapt og trygt. Legg kredittkortet inn på mobilen eller klokken og la lommeboken ligge igjen hjemme.

App

Med appen har du full kontroll over ditt kredittkortbruk.

  • Se transaksjoner
  • Se CashPoints eller cashback-saldoen din
  • Se fakturaene dine
  • Juster kredittgrensen
  • Overføring penger
  • Betal regninger
  • Sperr og bestill nytt kort
  • Hent PIN-koden

Forsikringer

Når du bruker kredittkortet vårt, har du både reiseforsikring og dagligvareforsikring inkludert. I tillegg får du mulighet til å kjøpe flere rimelige forsikringer.

Inkluderte forsikringer

Valgfrie forsikringer

To sikkerhetsanalytikere som ser på en laptop og overvåker Bank Norwegian kredittkort transaksjoner.

Sikkerhet

Handler du med vårt kredittkort er sikkerheten din ivaretatt. I de fleste tilfeller er kredittkortet det tryggeste betalingsverktøyet.

  • Mikrokort

    Pris: kr 0

    Som kortkunde i Bank Norwegian, kan du bestille kontaktløst mikrokort. Det er gebyrfritt og gjør betalingene raskere, enklere og sikrere.

    Mikrokortet kan benyttes i betalingsterminaler over hele verden som aksepterer kontaktløse betalinger.

  • Et lykkelig eldre ektepar på kjøkkenet som betaler en regning med sitt Bank Norwegian kredittkort

    Regningsbetaling

    Enten du har regninger som haster eller ønsker å overføre fra kredittkortet til lønnskontoen, kan du bruke kredittkortet fra oss. Vi gir deg fleksibiliteten til å bruke kreditten slik du ønsker.

  • Freddie Award statue for beste kredittkort

    Fordeler i verdensklasse

    Vårt kredittkort er et av markedets mest fordelaktige kort og kan brukes til enhver anledning. Kortet har ved flere anledninger vunnet prisen for "beste kredittkort for lojalitetsprogram i Europa og Afrika". Senest i 2020.

    Kredittkortet vårt gir deg en rekke fordeler – i tillegg kan du kjøpe ekstra forsikringer.

Hverdagskortet du kan stole på

Forsiden av Bank Norwegian kredittkort

Eksempel ved utsatt betaling: Effektiv rente 23,1 %, 15 000 kr over 1 år.
Kostnad: 1 764 kr. Total: 16 764 kr.

Priser

Inntil 45 dagers rentefri kreditt

Årsavgiftkr 0
Fornyelse av stjålet/mistet/ødelagt kortkr 0
E-faktura/grønn fakturakr 0
Papirfakturakr 45

Rente ved benyttet kreditt

Årlig nominell rente20,49 %
Nominell rente pr. mnd1,71 %
Effektiv rente pr. år*23,1 %

*Eksempel ved utsatt betaling: Eff 23,1%, 15.000 o/12 mnd, kostnad 1.764. Totalt: 16.764.

Kortbruk i Norge

Varekjøpkr 0
Uttak minibankkr 0

*Det kan forekomme at minibankens eier også legger på et gebyr.

Kortbruk i utlandet

VISA Varekjøpkr 0
VISA minibankuttak*kr 0
VISA kontantuttak i bank**kr 0
Valutapåslag1,75 %

*Gjelder minibankuttak i lokal valuta.
**Uttak over skranke prises som regningsbetaling. Gebyret er kr 0,- men renten løper fra uttaksdato.

Grenser kontanter

Kontantuttak i utlandet per døgnkr 10 000
Kontantuttak i innlandet per døgnkr 3 000

Bruk av kortnettbank

Overføring fra kredittkort*kr 0
Hente PINkr 0

*Rente løper fra bruksdato.

Valgfrie tilleggstjenester

TannhelseforsikringFra kr 169 per mnd
Betalingsforsikring*0,72 %
ID - tyveriforsikringkr 149 per år
Egenandelsforsikring leiebil (CDW)kr 349 per år
Helårs reiseforsikringFra kr 1 800 per år

*beregnes av utestående saldo hver måned.

Øvrige vilkår

Purregebyrkr 35
Inkassovarselgebyrkr 35

Spørsmål og svar

For å kunne søke om kredittkort hos Bank Norwegian må du:

  • ikke ha noen betalingsanmerkninger
  • være over 18 år

Vi gjennomfører også en kredittvurdering før vi kan gi deg tilbud om kredittkort.

Bruk av kredittkortet er gebyrfritt. Dette gjelder både varekjøp og kontantuttak i minibank. Kortet har heller ikke noe årsgebyr. Ved bruk av kortet i utlandet påløper et valutapåslag på 1,75% som legges til i vekslingskursen. Vi følger valutakursene som er fastsatt av Visa. Vi anbefaler å bli belastet i lokal valuta når du bruker kortet i utlandet.

Merk at ved bruk av tjenesten Overføring fra kredittkort (overføring og regningsbetaling) påløper det rente fra første dag.

Du kan se siste bevegelser på kredittkortet ved å logge inn på MinSide eller i vår app. Etter innlogging, klikker du «Bevegelser» som ligger under overskriften «Kredittkort». Velg deretter hvilken periode du ønsker å se oversikt over.

Under Mine kjøp har vi samlet, kategorisert og sortert alle korttransaksjonene dine over i en oversikt som skal gi deg et enkelt overblikk over hva du bruker kredittkortet ditt til.

Sorteringen av Mine kjøp er basert på en brukerstedskode vi mottar fra stedet der du har brukt kortet. Kjøp som har samme brukerstedskode vil sorteres under samme kategori i oversikten. Ved å tilpasse datoene, kan du få oversikt over dine kjøp helt siden første gang du benyttet kortet.

I enkelte tilfeller kan brukerstedet ha oppført feil eller misvisende kode. Det kan føre til at transaksjonen blir sortert under feil kategori. Bank Norwegian har ikke mulighet til å direkte påvirke hvilken kode et brukersted sorterer seg under. 

Sorteringen av Mine kjøp er basert på en brukerstedskode vi mottar fra stedet der du har benyttet kortet. Denne koden gjør at vi kan klassifisere transaksjonene dine under ulike kategorier.

I enkelte tilfeller kan brukerstedet ha oppført feil eller misvisende kode. Det kan føre til at transaksjonen blir sortert under feil kategori. Bank Norwegian har ikke mulighet til å direkte påvirke hvilken kode et brukersted sorterer seg under, men jobber hele tiden med å forbedre brukeropplevelsen din.

Det kan være flere grunner til at kortet ikke virker. Det du bør sjekke før du eventuelt tar kontakt med oss er:

  • om du har du tastet korrekt PIN-kode.
  • om du ved handel på internett har tastet korrekt kortnummer, utløpsdato og CVC.
  • det er tilstrekkelig tilgjengelig kreditt på kortet.
  • om siste faktura er betalt til forfall.

Husk at du kan bli bedt om å sette kortet inn i terminalen og taste PIN-koden på vanlig måte, selv om beløpet er under kr 500. 

Våre kredittkort har følgende grenser for uttak:

  • I Norge er den på 3 000 kroner i døgnet og 15 000 kroner i uken.
  • I utlandet er den på 10 000 kroner i døgnet og 30 000 kroner i uken.

Dersom du forsøker å ta ut et større beløp, vil ikke transaksjonen gå gjennom.
Dette er en fastsatt grense for alle våre kunder, og det går dessverre ikke an å endre denne.

Du kan enkelt bestille nytt kredittkort ved å logge inn på MinSide eller i appen.

  • Trykk på «Kredittkort».
  • Deretter velger du «Nytt kort».

Sjekk ut vår brukerguide. 

Når du klikker deg inn her vil du få oversikt over kortet, og hvilken adresse som vil bli benyttet ved bestilling. Det gamle kortet vil da bli sperret i løpet av 30 dager. Ved bestilling av nytt kort kan du enten velge ny PIN-kode eller beholde den eksisterende.

Kredittkortet er aktivt ut måneden som fremkommer på forsiden av kortet. Det nye kortet vil bli tilsendt automatisk, minimum to uker før det gamle utløper. Når du skal makulere ditt sperrede kort, anbefaler vi at du klipper kortet og chipen i mindre biter for å redusere risikoen for misbruk av sensitiv informasjon. 

Kortet har en antenne som ikke trenger fysisk kontakt med betalingsterminalen for å virke. Du trenger kun å holde kortet inntil terminalen frem til du ser eller hører et signal som bekrefter at betalingen er gjennomført.

Ved bruk av Chip og PIN-kode vil funksjonen kontaktløs betaling bli aktivert. Av sikkerhetsmessige årsaker, er det ikke mulig å benytte kortet til kontaktløs betaling før Chip og PIN-kode er benyttet.

Grensen for hvor store beløp du kan betale kontaktløst uten PIN varierer fra land til land. I Norge er grensen kr 500 per kjøp. Ved kjøp over kr 500 vil du måtte bruke PIN. I tillegg vil du ved jevne mellomrom bli bedt om å bruke chip og PIN i terminalen, uavhengig av beløpets størrelse.

Det er kun mulig å reklamere på kjøp utført med kredittkortet. Du kan sende inn en reklamasjonssak om du har ukjente transaksjoner, uriktige belastninger, bestilt varer eller tjenester som du ikke har mottatt. Du kan ikke reklamere på overføringer utført fra MinSide/appen.  

For å registrere en reklamasjon, logger du deg inn på MinSide.

  • Du finner reklamasjonsskjemaet ved å klikke på «Kredittkort», etterfulgt av «Reklamasjon».
  • Du kan du også finne «Reklamasjon» ved å trykke på «Flere valg» i hovedmenyen.
  • Følg stegene i skjemaet og fyll inn korrekt informasjon.

I tilfeller hvor du ønsker å reklamere på varer du har mottatt, ikke mottatt eller der du har blitt belastet feil beløp må du alltid forsøke å løse problemet direkte med brukerstedet først. Om problemet ikke blir løst eller du ikke får kontakt med brukerstedet, kan du registrere reklamasjonen på MinSide. Vi minner om at det alltid må foreligge dokumentasjon på at saken er forsøkt løst med brukerstedet først.

Ved ukjente transaksjoner, anbefaler vi at du søker opp transaksjonsteksten på nett. Transaksjonsteksten som brukerstedet sender ut kan i noen tilfeller være misvisende. Om transaksjonen fortsatt er ukjent anbefaler vi at du logger deg inn på MinSide og sperrer kortet før du fullfører reklamasjonen. Når kortet er sperret ber vi om at du klipper kortet og chipen i mindre biter for å redusere risikoen for misbruk av sensitiv informasjon. 

Du vil få beskjed fra oss når saken er under behandling, dersom vi trenger mer informasjon og når saken er ferdig behandlet.

Bank Norwegian har ikke regionsperre på kredittkortene. Vi gjennomfører kontinuerlig overvåking av kortbruk. Ved mistenkelig bruk vil du bli kontaktet.

Populære artikler