Kundeservice

Hovedkategorier

5 oftest stilte spørsmål

  • Grønt lån er for deg som ønsker å låne penger til kjøp av elbil eller elsykkel.

    For å kunne søke om Grønt lån må du:

    • ha fylt 20 år
    • være norsk statsborger
    • ha en registrert liknet inntekt
    • ikke ha aktive inkassosaker

    Hvis du oppfyller disse kravene og søker om lån vil det foretas en kredittvurdering av deg, samt en sjekk mot Gjeldsregisteret.

    Søk om Grønt lån her.

  • Har du blitt kontaktet av noen som utgir seg for å være Bank Norwegian eller annen bank? Har du mottatt en epost som ser ut til å være fra oss og blitt bedt om å oppgi fortrolig informasjon som passord eller innloggingsopplysninger?

    Verken vi, andre banker eller Politiet vil noen gang be deg oppgi eller bekrefte slik informasjon via epost eller telefon. Har du trykket på link i mottatt epost, eller utgitt kort- og eller BankID-opplysninger, er det viktig at du sperrer kort og endrer passord på din BankID.

  • Følgende betingelser må oppfylles for at du skal være dekket:
    • Over 50 % av transportkostnader må være betalt med kredittkortet
    • I de tilfeller hvor du ikke får muligheten av reiseoperatør til å benytte selve kortet må du bruke tjenesten «Overfør fra kredittkort»
    • Reisen må starte og slutte i Norden
    • For reiser i Norge forutsettes at reisen medfører minst en natts opphold utenfor hjemstedskommune, eller at det benyttes fly
    • Ved bruk av egen bil på reise må minst 50 % av reiseutgiftene (drivstoff, ferge, overnatting etc.) være betalt med kredittkortet før en skade inntreffer
    • Må være medlem av Norsk folketrygd og bo i Norge eller tilsvarende ordning i Norden
    • Hver reise kan vare i inntil 90 dager
    • For reiser som varer, eller skal vare over 90 dager gjelder ikke forsikringen for noen del av reisen
    • For reiser med åpen retur, eller reiser uten returbillett gjelder forsikringen for reisens første 35 dager
    Klikk her for å se fullstendig beskrivelse av dekningens unntak og omfang.
  • Fra og med 01.12.21. var det ikke lenger mulig å melde seg på enkeltavtaler for eFaktura. Mottak av eFaktura er nå basert på et generelt samtykke om å motta eFaktura, også kalt «Ja takk til alle» eller «Automatisk avtale om eFaktura». Dette samtykket kan du gi i nettbanken i din primærbank eller i Vipps.

    Når man velger «Ja takk til alle» vil det automatisk opprettes eFakturaavtaler med de tilbydere man har et betalingsforhold til. Det betyr at bedrifter kan sende første faktura som eFaktura og du slipper å opprette avtalen manuelt. eFaktura vil kun bli sendt til personen som er registrert som mottaker på fakturaen. 

    Det er mulig å reservere seg fra å motta eFaktura fra enkelttilbydere. Dette gjøres i listen over aktive eFaktura-avtaler. Vi har per i dag ikke implementert denne muligheten, men vi håper å ha det klart innen kort tid. Dersom du har en annen bankforbindelse, kan du undersøke om de tilbyr muligheten for å reservere seg mot enkeltavtaler.

    Hvis du ikke har samtykket til «Automatisk avtale om eFaktura», såkalt «Ja takk til alle», innen 15. mai 2022 vil all utsendelse av eFaktura til deg stoppe.

    Du kan lese mer om eFaktura og «Ja takk til alle» her.
    Privat eFaktura blir enda enklere!

  • Har du mottatt eFaktura på totalt skyldig beløp, kan du fremdeles velge å delbetale. Du kan enkelt endre beløpet på eFaktura-kravet i nettbanken din.

    Minstebeløpet som må betales står på din faktura. Ved delbetaling vil det løpe renter på forfalt saldo.

Kontakt oss

Telefonen er åpen alle hverdager mellom kl 10:00 - 16:00, med unntak av oversikten som du finner her.

Ring oss

Telefonnr: 23 36 16 99
Fra utlandet: +47 23 36 16 99

Send e-post

Send oss en henvendelse via vårt kontaktskjema.

Sperre kort

Ring 23 36 16 99

(husk landkode +47 fra utlandet) for sperring. Sperretjenesten er åpen hele døgnet, 365 dager i året.

Forventet trafikk på telefon