Logo Bank Norwegian Branch of NOBA Bank Group
Logg inn
KredittkortLånSparingForsikringerKundeserviceOm oss

Hvordan reklamerer jeg på kortkjøp eller ukjente transaksjoner?

Det er kun mulig å reklamere på kjøp utført med kredittkortet. Du kan sende inn en reklamasjonssak om du har ukjente transaksjoner, uriktige belastninger, bestilt varer eller tjenester som du ikke har mottatt. Du kan ikke reklamere på overføringer utført fra MinSide/appen.  

For å registrere en reklamasjon, logger du deg inn på MinSide.

  • Du finner reklamasjonsskjemaet ved å klikke på «Kredittkort», etterfulgt av «Reklamasjon».
  • Du kan du også finne «Reklamasjon» ved å trykke på «Flere valg» i hovedmenyen.
  • Følg stegene i skjemaet og fyll inn korrekt informasjon.

I tilfeller hvor du ønsker å reklamere på varer du har mottatt, ikke mottatt eller der du har blitt belastet feil beløp må du alltid forsøke å løse problemet direkte med brukerstedet først. Om problemet ikke blir løst eller du ikke får kontakt med brukerstedet, kan du registrere reklamasjonen på MinSide. Vi minner om at det alltid må foreligge dokumentasjon på at saken er forsøkt løst med brukerstedet først.

Ved ukjente transaksjoner, anbefaler vi at du søker opp transaksjonsteksten på nett. Transaksjonsteksten som brukerstedet sender ut kan i noen tilfeller være misvisende. Om transaksjonen fortsatt er ukjent anbefaler vi at du logger deg inn på MinSide og sperrer kortet før du fullfører reklamasjonen. Når kortet er sperret ber vi om at du klipper kortet og chipen i mindre biter for å redusere risikoen for misbruk av sensitiv informasjon. 

Du vil få beskjed fra oss når saken er under behandling, dersom vi trenger mer informasjon og når saken er ferdig behandlet.