Dersom du får feilmelding «Adgang nektet» så vil problemet ofte løses med å slette midlertidig filer i nettleseren.
Følg anvisning på hvordan du utfører dette i nettleseren:
Internett Explorer:
Gå til Verktøy/Tools under adressefeltet. Velg Slett leserlogg/Delete Browsing History.
Hak av Midlertidige Internett filer/Temporary Internet Files og Informasjonskapsler/Cache (det er kun disse to som man trenger å slette).
Klikk deretter Slett/delete.
Safari:
Gå til Safari og velg deretter «tøm buffer» og bekreft tilslutt at du ønsker å tømme buffer.
Dersom du ikke finner valget Tøm buffer i menyen, betyr dette at du har en nyere versjon av Safari hvor Apple har fjernet denne funksjonaliteten. Du kan forsøke å starte Safari på nytt ved å klikke på Safari øverst til venstre og velge avslutt safari i menyen.
Om du fremdeles opplever problemer, kan du nullstille nettleseren ved å klikke på Safari øverst til venstre, deretter nullstill safari og igjen bekrefte at du vil nullstille Safari.
Mozilla Firefox:
Gå til Verktøy/ Tools under adressefeltet. Velg Slett nylig historikk/Delete Browsing History.
Hak av Midlertidige Internett filer/Temporary Internet Files og Informasjonskapsler/Cache (kun disse to som man trenger å slette).
Klikk deretter Slett nå/Delete.
Google Chrome:
Klikk på symbolet (tre streker) øverst til høyere og velg deretter logg/history. Klikk på knappen Slett alle nettleserdata/clear browsing data. Velg the past day/tidenes morgen og huk av Midlertidige Internett filer/ Temporary Internet Files og Informasjonskapsler/Cache. Klikk deretter Slett leserlogg/clear browsing data.