Bank Norwegians historie og offisielle oppstart i Oslo strekker seg tilbake til sommeren 2007, da som en støtteplattform for Norwegian Air Shuttle sitt fordelsprogram Norwegian Reward. I september samme år kunne vi offisielt kalle oss en bank, da vi fikk konsesjon fra Finansdepartementet for å kunne drive bankvirksomhet. Et par måneder etter, i november, ble vår digitale bank startet opp for markedet i Norge.

Banken valgte i 2013, etter sterk vekst i Norge, å ekspandere sin virksomhet og også tilby produktene våre til det svenske markedet. I 2015 utvidet banken ytterligere innenfor de nordiske landene, da det ble åpnet opp for både Danmark og Finland. Totalt har over 1,3 millioner mennesker valgt Bank Norwegian som sin sekundærbank, gjennom produktene vi tilbyr - forbrukslån, kredittkort og innskuddskonto.

Vårt mål har fra oppstart vært å være en heldigital og fleksibel bank som tilbyr enkle, standardiserte innskudds- og utlånsprodukter på nett. For å oppnå dette skal banken bruke og utvikle den nyeste teknologien, som automatisering, selvhjelpstjenester og mobilapp for å styrke og forbedre kundeopplevelsen.