Kundeservice

Hovedkategorier

5 oftest stilte spørsmål

  • Har du mottatt eFaktura på totalt skyldig beløp, kan du fremdeles velge å delbetale. Du kan enkelt endre beløpet på eFaktura-kravet i nettbanken din.

    Minstebeløpet som må betales står på din faktura. Ved delbetaling vil det løpe renter på forfalt saldo.

  • Har du blitt kontaktet av noen som utgir seg for å være Bank Norwegian eller annen bank? Har du mottatt en epost som ser ut til å være fra oss og blitt bedt om å oppgi fortrolig informasjon som passord eller innloggingsopplysninger?

    Verken vi, andre banker eller Politiet vil noen gang be deg oppgi eller bekrefte slik informasjon via epost eller telefon. Har du trykket på link i mottatt epost, eller utgitt kort- og eller BankID-opplysninger, er det viktig at du sperrer kort og endrer passord på din BankID.

  • Årsoppgaven finner du inne på MinSide. Når du har logget inn, klikker du på «Nettpost» og «Årsoppgave». 
    Dersom du er på mobil eller i Appen kan du enkelt finne muligheten for «Nettpost» ved å klikke på Konto oppe til høyre på skjermen. Deretter klikker du på «Årsoppgave».
  • Fra og med 01.12.21. var det ikke lenger mulig å melde seg på enkeltavtaler for eFaktura. Mottak av eFaktura er nå basert på et generelt samtykke om å motta eFaktura, også kalt «Ja takk til alle» eller «Automatisk avtale om eFaktura». Dette samtykket kan du gi i nettbanken i din primærbank eller i Vipps.

    Når man velger «Ja takk til alle» vil det automatisk opprettes eFakturaavtaler med de tilbydere man har et betalingsforhold til. Det betyr at bedrifter kan sende første faktura som eFaktura og du slipper å opprette avtalen manuelt. eFaktura vil kun bli sendt til personen som er registrert som mottaker på fakturaen. 

    Det er mulig å reservere seg fra å motta eFaktura fra enkelttilbydere. Dette gjøres i listen over aktive eFaktura-avtaler. Vi har per i dag ikke implementert denne muligheten, men vi håper å ha det klart innen kort tid. Dersom du har en annen bankforbindelse, kan du undersøke om de tilbyr muligheten for å reservere seg mot enkeltavtaler.

    Hvis du ikke har samtykket til «Automatisk avtale om eFaktura», såkalt «Ja takk til alle», innen 15. mai 2022 vil all utsendelse av eFaktura til deg stoppe.

    Du kan lese mer om eFaktura og «Ja takk til alle» her.
    Privat eFaktura blir enda enklere!

  • Du kan når som helst overføre den disponible saldoen på kredittkortet til en annen konto eller betale regninger med kortet. Beløpet vil være registrert på mottakers konto i løpet av én til to virkedager. Beløpet er ikke synlig under siste bevegelser før overføringen er bokført. For å gjennomføre en betaling, logger du deg inn på MinSide og velger «Overføring» som ligger under «Kredittkort». Renten på tjenesten Overføring fra Kredittkort løper fra første dag og frem til beløpet er tilbakebetalt.

Kontakt oss

Telefonen er åpen alle hverdager mellom kl 10:00 - 16:00, med unntak av oversikten som du finner her.

Ring oss

Telefonnr: 23 36 16 99
Fra utlandet: +47 23 36 16 99

Send e-post

Send oss en henvendelse via vårt kontaktskjema.

Sperre kort

Ring 23 36 16 99

(husk landkode +47 fra utlandet) for sperring. Sperretjenesten er åpen hele døgnet, 365 dager i året.

Forventet trafikk på telefon