Kundeservice
Hva kan vi hjelpe deg med?
Hovedkategorier
5 oftest stilte spørsmål
Du kan enkelt bestille nytt kredittkort ved å logge inn på MinSide eller i appen.
- Trykk på «Kredittkort».
- Velg «Kortdetaljer og innstillinger».
- Deretter velg «Bestill nytt kort».
Når du klikker deg inn her vil du få oversikt over kortet, og hvilken adresse som vil bli benyttet ved bestilling. Det gamle kortet vil da bli sperret i løpet av 30 dager. Ved bestilling av nytt kort kan du enten velge ny PIN-kode eller beholde den eksisterende.
Det kan være flere grunner til at kortet ikke virker. Det du bør sjekke før du eventuelt tar kontakt med oss er:
- om du har du tastet korrekt PIN-kode.
- om du ved handel på internett har tastet korrekt kortnummer, utløpsdato og CVC.
- det er tilstrekkelig tilgjengelig kreditt på kortet.
- om siste faktura er betalt til forfall.
- antall mulige bruk med kontaktløs betaling uten pin er nådd. Reaktiveres ved å bruke chip og pin.
Husk at du kan bli bedt om å sette kortet inn i terminalen og taste PIN-koden på vanlig måte, selv om beløpet er under kr 500.
Det er mulig å reklamere på kjøp utført med kredittkortet, eller overføringer som er gjort fra kredittkortet. Du kan sende inn en reklamasjonssak om du har ukjente transaksjoner, uriktige belastninger, bestilt varer eller tjenester som du ikke har mottatt. For å registrere en reklamasjon, logger du deg inn på MinSide.
- Du finner reklamasjonsskjemaet ved å klikke på «Kredittkort», etterfulgt av «Reklamasjoner».
- Følg stegene i skjemaet og fyll inn korrekt informasjon.
- Om du ønsker å reklamere på en manuell overføring utført til et annet kontonummer trykker du på "KLIKK HER".
I tilfeller hvor du ønsker å reklamere på varer du har mottatt, ikke mottatt eller der du har blitt belastet feil beløp må du alltid forsøke å løse problemet direkte med brukerstedet først. Om problemet ikke blir løst eller du ikke får kontakt med brukerstedet, kan du registrere reklamasjonen på MinSide. Vi minner om at det alltid må foreligge dokumentasjon på at saken er forsøkt løst med brukerstedet først.
Ved ukjente transaksjoner, anbefaler vi at du søker opp transaksjonsteksten på nett. Transaksjonsteksten som brukerstedet sender ut kan i noen tilfeller være misvisende. Om transaksjonen fortsatt er ukjent anbefaler vi at du logger deg inn på MinSide og sperrer kortet før du fullfører reklamasjonen. Når kortet er sperret ber vi om at du klipper kortet og chipen i mindre biter for å redusere risikoen for misbruk av sensitiv informasjon.Du vil få beskjed fra oss når saken er under behandling, dersom vi trenger mer informasjon og når saken er ferdig behandlet.
Forsikringen dekker 10 % av utestående saldo på ditt kredittkort dersom du blir arbeidsledig, permittert eller blir sykemeldt. Ved samlivsbrudd utbetales en engangserstatning og ved død utbetales din utestående saldo på lånet. Se dekningsmatrise med noen av de viktigste produktegenskapene under;
Dekninger Karensperiode
(gjelder fra forsikringens startdato)Egenandelsperiode
(gjelder fra skadetidspunkt)Ufrivillig arbeidsledighet/permittering
Gir erstatning ved 100 % arbeidsledig/permittert. Erstatning er 10 % av din utestående saldo på kredittkortet, begrenset til maks 10.000 kroner i måneden i maks 12 mnd pr. skadetilfelle og totalt 36 mnd.90 dager 30 dager (60 dager for selvstendig næringsdrivende) Sykdom
Gir erstatning ved 50 % sykemelding ved sykdom/ulykke. Erstatning er 10 % av din utestående saldo på kredittkortet, begrenset til maks 10.000 kroner i måneden i maks 12 mnd pr. skadetilfelle og totalt 36 mnd.30 dager 30 dager Arbeidsavklaringspenger
Gir erstatning ved status på arbeidsavklaringspenger. Erstatning er 10 % av din utestående saldo på kredittkortet, begrenset til maks 10.000 kroner i måneden i maks 6 måneder0 dager 0 dager Samlivsbrudd
Gir erstatning ved samlivsbrudd og erstatning gir et engangsbeløp begrenset til maks 10.000 kroner.90 dager 0 dager Dødsfall
Gir erstatning ved dødsfall, og erstatning er din utestående saldo på dato for dødsfall. Maksimal erstatning utgjør 150.000 kroner0 dager 0 dager Svindel blir stadig vanligere, og det er derfor viktig å være oppmerksom. Les våre råd om hvordan du kan beskytte deg og hva du bør gjøre hvis du mistenker at du har blitt utsatt for svindel her.
Kontakt oss
Telefonen er åpen alle hverdager mellom kl 10:00 - 16:00, med unntak av oversikten som du finner her.

Ring oss
Telefonnr: 23 36 16 99
Fra utlandet: +47 23 36 16 99

Send e-post
Send oss en henvendelse via vårt kontaktskjema.

Sperre kort
Ring 23 36 16 99
(husk landkode +47 fra utlandet) for sperring. Sperretjenesten er åpen hele døgnet, 365 dager i året.