Kundeservice
Hva kan vi hjelpe deg med?
Hovedkategorier
5 oftest stilte spørsmål
Svindel blir stadig vanligere, og det er derfor viktig å være oppmerksom. Les våre råd om hvordan du kan beskytte deg og hva du bør gjøre hvis du mistenker at du har blitt utsatt for svindel her.
- Bostedsadressen oppdateres daglig fra Folkeregisteret. Etter at du har registrert endring av bostedsadresse til Folkeregisteret, vil adressen automatisk oppdateres hos oss. Dersom du har en midlertidig postadresse kan du logge inn på MinSide, klikke på «Konto», velge "Nettpost" og «Ny saksmelding» med din nåværende postadresse.
Det kan være flere grunner til at kortet ikke virker. Det du bør sjekke før du eventuelt tar kontakt med oss er:
- om du har du tastet korrekt PIN-kode.
- om du ved handel på internett har tastet korrekt kortnummer, utløpsdato og CVC.
- det er tilstrekkelig tilgjengelig kreditt på kortet.
- om siste faktura er betalt til forfall.
- antall mulige bruk med kontaktløs betaling uten pin er nådd. Reaktiveres ved å bruke chip og pin.
Husk at du kan bli bedt om å sette kortet inn i terminalen og taste PIN-koden på vanlig måte, selv om beløpet er under kr 500.
- Alt du har benyttet av kreditt en måned, vil komme på fakturaen måneden etter. Faktura blir alltid sendt ut i begynnelsen av måneden med forfall den 15. Dersom du har benyttet kredittkortet i slutten av måneden og disse transaksjonene ikke fremkommer på fakturaen du mottar begynnelsen av påfølgende måned, vil disse transaksjonene komme på neste faktura.
Det er mulig å reklamere på kjøp utført med kredittkortet, eller overføringer som er gjort fra kredittkortet. Du kan sende inn en reklamasjonssak om du har ukjente transaksjoner, uriktige belastninger, bestilt varer eller tjenester som du ikke har mottatt. For å registrere en reklamasjon, logger du deg inn på MinSide.
- Du finner reklamasjonsskjemaet ved å klikke på «Kredittkort», etterfulgt av «Reklamasjoner».
- Følg stegene i skjemaet og fyll inn korrekt informasjon.
- Om du ønsker å reklamere på en manuell overføring utført til et annet kontonummer trykker du på "KLIKK HER".
I tilfeller hvor du ønsker å reklamere på varer du har mottatt, ikke mottatt eller der du har blitt belastet feil beløp må du alltid forsøke å løse problemet direkte med brukerstedet først. Om problemet ikke blir løst eller du ikke får kontakt med brukerstedet, kan du registrere reklamasjonen på MinSide. Vi minner om at det alltid må foreligge dokumentasjon på at saken er forsøkt løst med brukerstedet først.
Ved ukjente transaksjoner, anbefaler vi at du søker opp transaksjonsteksten på nett. Transaksjonsteksten som brukerstedet sender ut kan i noen tilfeller være misvisende. Om transaksjonen fortsatt er ukjent anbefaler vi at du logger deg inn på MinSide og sperrer kortet før du fullfører reklamasjonen. Når kortet er sperret ber vi om at du klipper kortet og chipen i mindre biter for å redusere risikoen for misbruk av sensitiv informasjon.Du vil få beskjed fra oss når saken er under behandling, dersom vi trenger mer informasjon og når saken er ferdig behandlet.
Kontakt oss
Telefonen er åpen alle hverdager mellom kl 10:00 - 16:00, med unntak av oversikten som du finner her.

Ring oss
Telefonnr: 23 36 16 99
Fra utlandet: +47 23 36 16 99

Send e-post
Send oss en henvendelse via vårt kontaktskjema.

Sperre kort
Ring 23 36 16 99
(husk landkode +47 fra utlandet) for sperring. Sperretjenesten er åpen hele døgnet, 365 dager i året.