Kredittkort fra Bank Norwegian
Du har kontroll
- Ingen årsavgift
- Rentefrihet inntil 45 dager
- Inntil 100.000 kroner i kreditt
- Tjen CashPoints på kjøp
- Gebyrfritt kontantuttak i utlandet
Kredittkortet som gir deg kontroll. Hver dag.
CashPoints
Tjen CashPoints på dine kjøp - bruk på flybilletter hos Norwegian
Når du bruker Bank Norwegian-kortet tjener du CashPoints som du kan bruke til å kjøpe flybilletter hos Norwegian.
Apple Pay
Med Apple Pay kan du bruke din iPhone eller Apple Watch når du betaler i butikk, på nett eller i app. Legg til ditt Bank Norwegian-kort og betal raskt, enkelt og sikkert.
Mobil- og klokkebetaling
Mobil- og klokkebetalinger er enkelt, kjapt og trygt. Legg kredittkortet inn på mobilen eller klokken og la lommeboken ligge igjen hjemme.
Forsikringer
Inkludert i kredittkortet får du reise- og avbestillingsforsikring og dagligvareforsikring. I tillegg til dette, tilbyr vi flere gunstige forsikringer som du kan velge å bestille.
Inkluderte forsikringer
Valgfrie forsikringer
Sikkerhet
Handler du med Bank Norwegians kredittkort er din sikkerhet ivaretatt. I de fleste tilfeller er kredittkortet det tryggeste betalingsverktøyet.
Mikrokort
Pris: kr 0
Som kortkunde i Bank Norwegian, kan du bestille kontaktløst mikrokort. Det er gebyrfritt og gjør betalingene raskere, enklere og sikrere.
Mikrokortet kan benyttes i betalingsterminaler over hele verden som aksepterer kontaktløse betalinger.
Regningsbetaling
Enten du har regninger som haster eller ønsker å overføre fra kredittkortet til lønnskontoen, kan du bruke kredittkortet fra Bank Norwegian. Vi gir deg fleksibiliteten til å bruke kreditten slik du ønsker.
Fordeler i verdensklasse
Kredittkortet fra Bank Norwegian er et av markedets mest fordelaktige kort som kan brukes til enhver anledning. Kortet har ved flere anledninger vunnet prisen for "beste kredittkort for lojalitetsprogram i Europa og Afrika". Senest i 2020.
Bank Norwegian-kortet gir deg en rekke fordeler. I tillegg kan du kjøpe ekstra forsikringer.
Hverdagskortet du kan stole på
Priser
Inntil 45 dagers rentefri kreditt
Rente ved benyttet kreditt
*Eksempel ved utsatt betaling: Eff 23,1%, 15.000 o/12 mnd, kostnad 1.764. Totalt: 16.764.
Kortbruk i Norge
*Renten løper fra uttaksdato. Det kan forekomme at minibankens eier også legger på et gebyr.
Kortbruk i utlandet
*Gjelder minibankuttak i lokal valuta.
**Uttak over skranke prises som regningsbetaling. Gebyret er kr 0,- men renten løper fra uttaksdato.
Grenser kontanter
Bruk av kortnettbank
*Rente løper fra bruksdato.
Valgfrie tilleggstjenester
*beregnes av utestående saldo hver måned.
Øvrige vilkår
Spørsmål og svar
Hvem kan søke om kredittkort hos Bank Norwegian?
For å kunne søke om kredittkort hos Bank Norwegian må du:
- ikke ha noen betalingsanmerkninger
- være over 18 år
Vi gjennomfører også en kredittvurdering før vi kan gi deg tilbud om kredittkort.
Hva koster det å bruke kortet?
Det koster ingenting å bruke kortet til vanlige varekjøp.
I utlandet tar vi ingen gebyrer ved uttak i minibank. Når du benytter kortet i utlandet i annen valuta enn norske kroner, legges et valutapåslag på 1,75 % til i vekslingskursen. Vi følger valutakursene som er fastsatt av VISA. Vi anbefaler å bli belastet i lokal valuta når du er ute og reiser.
Ved minibankuttak i Norge og Overføring fra kredittkort fra MinSide påløper renten fra bruksdato. Se prislisten for oppdaterte priser.
Hvor ser jeg siste bevegelser på kredittkortet?
Du kan se siste bevegelser på kredittkortet ved å logge inn på MinSide eller i vår App. Etter innlogging, klikker du «Bevegelser» som ligger under overskriften «Kredittkort». Velg deretter hvilken periode du ønsker å se oversikt over.
Hvordan fungerer oversikten Mine kjøp?
Under Mine kjøp har vi samlet, kategorisert og sortert alle korttransaksjonene dine over i en oversikt som skal gi deg et enkelt overblikk over hva du bruker kredittkortet ditt til.
Sorteringen av Mine kjøp er basert på en brukerstedskode vi mottar fra stedet der du har brukt kortet.
Denne koden gjør at vi kan klassifisere de transaksjonene dine under ulike kategorier.
Kjøp som har samme brukerstedskode vil sorteres under samme kategori i oversikten. Ved å tilpasse datoene, kan du få oversikt over dine kjøp helt siden første gang du benyttet kortet.
Under Mine kjøp fremkommer enkelte brukersteder under feil kategori. Hva skyldes det?
Sorteringen av Mine kjøp er basert på en brukerstedskode vi mottar fra stedet der du har benyttet kortet. Denne koden gjør at vi kan klassifisere transaksjonene dine under ulike kategorier.
I enkelte tilfeller kan brukerstedet ha oppført feil eller misvisende kode. Det kan føre til at transaksjonen blir sortert under feil kategori. Bank Norwegian har ikke mulighet til å direkte påvirke hvilken kode et brukersted sorterer seg under, men jobber hele tiden med å forbedre brukeropplevelsen din.
Hvorfor virker ikke kredittkortet?
Det kan være flere grunner til at kortet ikke virker. Det du bør sjekke før du eventuelt tar kontakt med oss er:
- om du har du tastet korrekt PIN-kode.
- om du ved handel på internett har tastet korrekt kortnummer, utløpsdato og CVC.
- det er tilstrekkelig tilgjengelig kreditt på kortet.
- om siste faktura er betalt til forfall.
Dersom du nylig har oppgitt kortnummer til et hotell eller leiebilselskap, kan det også være at de har reservert et beløp på kortet, noe som reduserer den tilgjengelige kreditten.
Hvorfor får jeg ikke tatt ut penger i minibank?
Våre kredittkort har følgende grenser for uttak:
- I Norge er den på 3 000 kroner i døgnet og 15 000 kroner i uken.
- I utlandet er den på 10 000 kroner i døgnet og 30 000 kroner i uken.
Dersom du forsøker å ta ut et større beløp, vil ikke transaksjonen gå gjennom.
Dette er en fastsatt grense for alle våre kunder, og det går dessverre ikke an å endre denne.
Hvordan bestiller jeg nytt kredittkort?
Du kan enkelt bestille nytt kredittkort ved å logge inn på MinSide eller i Appen.
- Trykk på «Kredittkort».
- Deretter velger du «Nytt kort».
Når du klikker deg inn her vil du få oversikt over kortet, og hvilken adresse som vil bli benyttet ved bestilling. Det gamle kortet vil da bli sperret i løpet av 30 dager. Ved bestilling av nytt kort kan du enten velge ny PIN-kode eller beholde den eksisterende.
Kredittkortet utløper, når får jeg nytt?
Kredittkortet er aktivt ut måneden som fremkommer på forsiden av kortet. Det nye kortet vil bli tilsendt automatisk, minimum to uker før det gamle utløper.
Hvordan fungerer kontaktløs betaling?
Kortet har en antenne som ikke trenger fysisk kontakt med betalingsterminalen for å virke. Du trenger kun å holde kortet inntil terminalen frem til du ser eller hører et signal som bekrefter at betalingen er gjennomført.
Hvorfor reserveres det et høyere beløp enn hva jeg har fylt drivstoff for på bensinstasjoner?
På bensinstasjoner kan det bli reservert et høyere beløp enn hva som blir benyttet.
Reservasjonen blir slettet automatisk og riktig beløp vil bli belastet. Denne prosessen kan ta opptil 4 dager.
Hvordan aktiverer jeg kontaktløs betaling?
Ved bruk av Chip og PIN-kode vil funksjonen kontaktløs betaling bli aktivert. Av sikkerhetsmessige årsaker, er det ikke mulig å benytte kortet til kontaktløs betaling før Chip og PIN-kode er benyttet.
Hvor ofte trenger jeg å taste PIN-kode på det kontaktløse kortet?
Grensen for hvor store beløp du kan betale kontaktløst uten PIN varierer fra land til land. I Norge er grensen kr 500 per kjøp. Ved kjøp over kr 500 vil du måtte bruke PIN. I tillegg vil du ved jevne mellomrom bli bedt om å bruke chip og PIN i terminalen, uavhengig av beløpets størrelse.
Hvordan reklamerer jeg på kortkjøp eller ukjente transaksjoner?
For å registrere en reklamasjon, logger du deg inn på MinSide.
- Du finner reklamasjonsskjemaet ved å klikke på «Kredittkort», etterfulgt av «Reklamasjon».
- Du kan du også finne «Reklamasjon» ved å trykke på «Flere valg» i hovedmenyen.
- Følg stegene i skjemaet og fyll inn korrekt informasjon.
I tilfeller hvor du ønsker å reklamere på varer du har mottatt, ikke mottatt eller der du har blitt belastet feil beløp må du alltid forsøke å løse problemet direkte med brukerstedet først. Om problemet ikke blir løst eller du ikke får kontakt med brukerstedet, kan du registrere reklamasjonen på MinSide. Vi minner om at det alltid må foreligge dokumentasjon på at saken er forsøkt løst med brukerstedet først.
Ved ukjente transaksjoner, anbefaler vi at du søker opp transaksjonsteksten på nett. Transaksjonsteksten som brukerstedet sender ut kan i noen tilfeller være misvisende. Om transaksjonen fortsatt er ukjent anbefaler vi at du logger deg inn på MinSide og sperrer kortet før du fullfører reklamasjonen.
Kan jeg ha regionsperre på kortet?
Bank Norwegian har ikke regionsperre på kredittkortene. Vi gjennomfører kontinuerlig overvåking av kortbruk. Ved mistenkelig bruk vil du bli kontaktet.
Populære artikler
Kom i gang med klokkebetaling
Har du Bank Norwegian-kortet kan du betale med klokka. Slik kommer du i gang med enkel, trygg og kontaktløs klokkebetaling.
Betaling med kredittkort er trygt
Handler du med Bank Norwegians kredittkort er din sikkerhet ivaretatt. I de fleste tilfeller er kredittkortet det tryggeste betalingsverktøyet mot svindel og uærlige selgere.
Mikrokort gir enkel betaling overalt
Bank Norwegians mikrokort er et smidig alternativ til deg som vil legge lommeboken igjen hjemme. Du kan gjøre dine betalinger med en håndvending – bokstavelig talt!