Logo Bank Norwegian Branch of NOBA Bank Group
Logg inn
KredittkortLånSparingForsikringerKundeserviceOm oss

Kredittkort fra Bank Norwegian

Du har kontroll

Tjen CashPoints eller få cashback • Ingen årsavgift Rentefrihet inntil 45 dager • Inntil 150 000 kroner i kreditt

Søk om Bank Norwegian-kortet

Eksempel ved utsatt betaling: Effektiv rente 24,4 %, 15 000 kroner over 1 år. Kostnad: 1 849 kroner. Total: 16 849 kroner.

CashPoints

Tjen CashPoints på kjøpene dine – bruk på flybilletter hos Norwegian

Når du bruker Bank Norwegian-kortet, tjener du CashPoints som du kan bruke til å kjøpe flybilletter hos Norwegian.

Les mer om CashPoints

Cashback

Cashback: Få penger tilbake for hvert kjøp

Med cashback får du penger tilbake hver gang du handler med Bank Norwegian-kortet. Pengene kan du bruke til å betale ned kredittkortregningen.

Les mer om cashback

Apple Pay

Bank Norwegian-kortet støtter Apple Pay.

Med Apple Pay kan du bruke din iPhone eller Apple Watch når du betaler i butikk, på nett eller i app. Legg til Bank Norwegian-kortet ditt og betal raskt, enkelt og sikkert.

Apple Pay aktiveres enkelt via Bank Norwegian-appen eller Apple Wallet.

Les mer om Apple Pay

Forsikringer inkludert

Reise- og avbestillingsforsikring og dagligvareforsikring er inkludert i kredittkortet.

I tillegg tilbyr vi flere gunstige forsikringer som du kan velge å bestille:

  • Tannhelseforsikring fra 149 kr måneden
  • Leiebil fra 349 kr året
  • Helårs reiseforsikring fra 1800 kr året
  • ID-tyveriforsikring til 149 kr året
  • Betalingsforsikring til 0,72 % av utestående saldo

Les mer om forsikringer

App som gir deg oversikt

Med Bank Norwegian-appen har du full kontroll over ditt kredittkortbruken din.

 

  • Se transaksjoner
  • Se CashPoints-saldoen din
  • Se fakturaene dine
  • Juster kredittgrensen
  • Overfør penger
  • Betal regninger
  • Sperr og bestill nytt kort
  • Hent PIN-koden

 

Last ned på Apple App Store  Last ned på Google Play Store

Sikkerhet

Med Bank Norwegian-kortet kan du handle rentefritt i inntil 45 dager og få ekstra trygghet på kjøpet. Hvis du mottar en mangelfull vare etter å ha betalt med kredittkortet ditt, kan vi ofte hjelpe deg med å få pengene tilbake. Det samme gjelder om du er uheldig og blir utsatt for svindel.

Les mer

Eksempel ved utsatt betaling: Effektiv rente 24,4 %, 15 000 kroner over 1 år. Kostnad: 1 849 kroner. Total: 16 849 kroner.

Priser

Inntil 45 dagers rentefri kreditt

Årsavgiftkr 0
Fornyelse av stjålet/mistet/ødelagt kortkr 0
E-faktura/grønn fakturakr 0
Papirfakturakr 45

Rente ved benyttet kreditt

Årlig nominell rente21,99 %
Nominell rente pr. mnd1,83 %
Effektiv rente pr. år24,4 %

*Eksempel ved utsatt betaling: Eff 23,1%, 15.000 o/12 mnd, kostnad 1.764. Totalt: 16.764.

Kortbruk i Norge

Varekjøpkr 0
Uttak minibank*kr 0

*Renten løper fra uttaksdato. Det kan forekomme at minibankens eier også legger på et gebyr.

Kortbruk i utlandet

VISA Varekjøpkr 0
VISA minibankuttak*kr 0
VISA kontantuttak i bank**kr 0
Valutapåslag1,75 %

*Gjelder minibankuttak i lokal valuta.
**Uttak over skranke prises som regningsbetaling. Gebyret er kr 0,- men renten løper fra uttaksdato.

Grenser kontanter

Kontantuttak i utlandet per døgnkr 10 000
Kontantuttak i innlandet per døgnkr 3 000

Bruk av kortnettbank

Betaling fra kredittkort*kr 0
Hente PINkr 0

*Rente løper fra bruksdato.

Valgfrie tilleggstjenester

TannhelseforsikringFra kr 169 per mnd
Betalingsforsikring*1 %
ID - tyveriforsikringkr 149 per år
Egenandelsforsikring leiebil (CDW)kr 349 per år
Helårs reiseforsikringFra kr 1 800 per år

*beregnes av utestående saldo hver måned.

Øvrige vilkår

Purregebyrkr 35
Inkassovarselgebyrkr 35

Spørsmål og svar

For å kunne søke om kredittkort må du:

  • ikke ha noen betalingsanmerkninger
  • være over 18 år

Vi gjennomfører også en kredittvurdering før vi kan gi deg tilbud om kredittkort.

Bruk av kredittkortet er gebyrfritt. Dette gjelder både varekjøp og kontantuttak i minibank. Kortet har heller ikke noe årsgebyr. Ved bruk av kortet i utlandet påløper et valutapåslag på 1,75% som legges til i vekslingskursen. Vi følger valutakursene som er fastsatt av Visa. Vi anbefaler å bli belastet i lokal valuta når du bruker kortet i utlandet.

Merk at ved bruk av tjenesten Overføring fra kredittkort (overføring og regningsbetaling) påløper det rente fra første dag.

Du kan se siste bevegelser på kredittkortet ved å logge inn på MinSide eller i vår app. Etter innlogging, klikker du «Bevegelser» som ligger under overskriften «Kredittkort». Velg deretter hvilken periode du ønsker å se oversikt over.

Under Mine kjøp har vi samlet, kategorisert og sortert alle korttransaksjonene dine over i en oversikt som skal gi deg et enkelt overblikk over hva du bruker kredittkortet ditt til.

Sorteringen av Mine kjøp er basert på en brukerstedskode vi mottar fra stedet der du har brukt kortet. Kjøp som har samme brukerstedskode vil sorteres under samme kategori i oversikten. Ved å tilpasse datoene, kan du få oversikt over dine kjøp helt siden første gang du benyttet kortet.

I enkelte tilfeller kan brukerstedet ha oppført feil eller misvisende kode. Det kan føre til at transaksjonen blir sortert under feil kategori. Vi har ikke mulighet til å direkte påvirke hvilken kode et brukersted sorterer seg under. 

Sorteringen av Mine kjøp er basert på en brukerstedskode vi mottar fra stedet der du har benyttet kortet. Denne koden gjør at vi kan klassifisere transaksjonene dine under ulike kategorier.

I enkelte tilfeller kan brukerstedet ha oppført feil eller misvisende kode. Det kan føre til at transaksjonen blir sortert under feil kategori. Vi har ikke mulighet til å direkte påvirke hvilken kode et brukersted sorterer seg under, men jobber hele tiden med å forbedre brukeropplevelsen din.

Det kan være flere grunner til at kortet ikke virker. Det du bør sjekke før du eventuelt tar kontakt med oss er:

  • om du har du tastet korrekt PIN-kode.
  • om du ved handel på internett har tastet korrekt kortnummer, utløpsdato og CVC.
  • det er tilstrekkelig tilgjengelig kreditt på kortet.
  • om siste faktura er betalt til forfall.

Husk at du kan bli bedt om å sette kortet inn i terminalen og taste PIN-koden på vanlig måte, selv om beløpet er under kr 500. 

Våre kredittkort har følgende grenser for uttak:

  • I Norge er den på 3 000 kroner i døgnet og 15 000 kroner i uken.
  • I utlandet er den på 10 000 kroner i døgnet og 30 000 kroner i uken.

Klikk her for å se vår andre beløpsgrenser.

Dersom du forsøker å ta ut et større beløp, vil ikke transaksjonen gå gjennom.
Dette er en fastsatt grense for alle våre kunder, og det går dessverre ikke an å endre denne.

Du kan enkelt bestille nytt kredittkort ved å logge inn på MinSide eller i appen.

  • Trykk på «Kredittkort».
  • Deretter velger du «Nytt kort».

Sjekk ut vår brukerguide. 

Når du klikker deg inn her vil du få oversikt over kortet, og hvilken adresse som vil bli benyttet ved bestilling. Det gamle kortet vil da bli sperret i løpet av 30 dager. Ved bestilling av nytt kort kan du enten velge ny PIN-kode eller beholde den eksisterende.

Kredittkortet er aktivt ut måneden som fremkommer på baksiden av kortet. Det nye kortet vil bli tilsendt automatisk, minimum to uker før det gamle utløper. Når du skal makulere ditt sperrede kort, anbefaler vi at du klipper kortet og chipen i mindre biter for å redusere risikoen for misbruk av sensitiv informasjon. 

Se etter kontaktløs-symbolet på terminalen, og betal enkelt ved å legge kortet inntil terminalen.

Av sikkerhetsmessige årsaker må første kjøp utføres med Chip og PIN, før du kan ta i bruk kontaktløs betaling.

Grensen for hvor store beløp du kan betale kontaktløst uten PIN varierer fra land til land. I Norge er grensen kr 500 per kjøp. Ved kjøp over kr 500 vil du måtte bruke PIN. I tillegg vil du ved jevne mellomrom bli bedt om å bruke chip og PIN i terminalen, uavhengig av beløpets størrelse.

Det er kun mulig å reklamere på kjøp utført med kredittkortet. Du kan sende inn en reklamasjonssak om du har ukjente transaksjoner, uriktige belastninger, bestilt varer eller tjenester som du ikke har mottatt. Du kan ikke reklamere på overføringer utført fra MinSide/appen.  

For å registrere en reklamasjon, logger du deg inn på MinSide.

  • Du finner reklamasjonsskjemaet ved å klikke på «Kredittkort», etterfulgt av «Reklamasjon».
  • Du kan du også finne «Reklamasjon» ved å trykke på «Flere valg» i hovedmenyen.
  • Følg stegene i skjemaet og fyll inn korrekt informasjon.

I tilfeller hvor du ønsker å reklamere på varer du har mottatt, ikke mottatt eller der du har blitt belastet feil beløp må du alltid forsøke å løse problemet direkte med brukerstedet først. Om problemet ikke blir løst eller du ikke får kontakt med brukerstedet, kan du registrere reklamasjonen på MinSide. Vi minner om at det alltid må foreligge dokumentasjon på at saken er forsøkt løst med brukerstedet først.

Ved ukjente transaksjoner, anbefaler vi at du søker opp transaksjonsteksten på nett. Transaksjonsteksten som brukerstedet sender ut kan i noen tilfeller være misvisende. Om transaksjonen fortsatt er ukjent anbefaler vi at du logger deg inn på MinSide og sperrer kortet før du fullfører reklamasjonen. Når kortet er sperret ber vi om at du klipper kortet og chipen i mindre biter for å redusere risikoen for misbruk av sensitiv informasjon. 

Du vil få beskjed fra oss når saken er under behandling, dersom vi trenger mer informasjon og når saken er ferdig behandlet.

Vi har ikke regionsperre på kredittkortene. Vi gjennomfører kontinuerlig overvåking av kortbruk. Ved mistenkelig bruk vil du bli kontaktet.

Eksempel ved utsatt betaling: Effektiv rente 24,4 %, 15 000 kroner over 1 år. Kostnad: 1 849 kroner. Total: 16 849 kroner.